2007/05/30

IKASLEEK BOLOGNIARI EZ!


Badira hiru-lau bat urte esukal gizartea eta baita ere Europan zehar Bolgnia prozesua entzuten hasi ginenetik. Honen inguruan dauden ikuspuntuak eta iritziak oso ezberdinak dira. Hezkuntza Sailak eta orokorrean estatuetako gobernuek ontzat eta aurrerakoitzat den prozesu bat legez hartzen duten bitartean, europar eta euskal ikasleek guztiz alderantzizko iritzia dute eta hainbat talde dira gaur egun prozesu horren aurka lanean dirautenak.

Ikasle talde horietako bat eta Euskal Herrian gogoz lanean ari dena, Ikasle Aberzaleakoak dira. Hainbat ekitaldi, manifestazio, txosten burutu dituzte eta burutzeko asmoak dituzte prozesua gelditzeko itxaropenarekin. Boroka honetan dihardute, hainbat arrazoi ikusten dituztelako horretan jarraitzeko arrazoi horietariko batzuk ondorengoak dira:

Lehenik eta behin, salatzen dute, Bolognia Prozesua, prozesu ilun eta ixilekoa dela. Unibertsitateko komunitatearen iritzia kontutan hartu barik, Europako hizkuntza arduraduradunak aurrera eramaten ari direla eta erabakietan parte hartzeko aukerarik luzatu gabe, iadanik hartuta dauden erabakiak bakarrik argitaratzen dituztela.

Bigarrenik, Bolognia prozesuak hainbat aldaketa garrantzitsu eskatzen dutela salatzen dute, hala nola hezkuntza sistemaren aldaketa, irakasle eta ikasleen mugikortasuna eskatzea, Europa mailako titulazioak homologarriak izatea eta kreditu sistema bateragarria sortzea. Aldaketa guzti hauen ondorioak, hauek izango liraztekeelarik:
  • Hezkuntza eskubidea bakar batzuentzat izatea: Kreditu sistemak komunean jartzeak, astean ordu gehiago sartzea ekarriko luke, hain zuzen ere 40 orduko lanaldia izatea eskatzen du. Ondorioz ikasle batzuek ez dute ikasteko eta aldi berean lan egiteko aukerarik izango eta horrekin batera ikasketak ordaintzeko zailtasunak etorriko lirateke. Gainera, ikasketen doakotasuna eta publikotasuna kolokan jartzen delarik, masterrekin gertatzen den bezala, eliteko edo klase goreneko ikasleek izango lukete bakarrik ikasteko eskubidea.
  • Kultur eskubidea galtzea: Kredituak Europa osorako berdinak izan behar direnez, horrek Alemanian eta Euskal Herrian ikasgai berdinak eman beharra ekarriko luke eta ondorioz tokian-tokiko kulturak baztertuko lirateke. Eta tokian-tokiko historia ere, Europako historia komun batengaitik aldatuko litzateke. Historia espezialitatearen galera ekarriz.
  • Hizkuntza eskubidea ukatzea: Hizkuntza ez ofizialak errentagarriak ez direnez, hauen filologia ikasketak desagertu egingo lirateke eta euskal ikasle batek ez luke aukerarik izango "Euskal Filologiako" ikasketak egiteko.

Arrazoi hauek eta gehiagoagaitik euskal ikasleek eta Ikasle Abertzaleakek, ezetz esten die Bolognia Prozesuari eta euskal unibertsitate propioaren aldeko deia eta beharra azpimarratzen dute.

No hay comentarios: