2007/05/30

UNESCO-rentzat J.DELORS-ek eginiko informea bizkarrezur

EUSKAL CURRICULUMAREN OINARRIZKO KONPETENTZIAK.







J. Delors-ek UNESCO-ri eginiko informea erabili da Euskal Curriculumaren oinarrizko konpetentziak Finkatzeko. Informe horretan, lau zutabe ageri dira eta bostgarren bateri bereziki ematen zaio garrantzia. Hona hemen lehen lau zutabeak:

  1. Ikasten eta pentsatzen ikasi: Irakaskuntzaren eta hezkuntzaren bidez, haur bakoitzak bere inguruko errealitatea ulertu, eraiki beharra dauka.Horretararako jasotako jakintzak eta edukiak barneratu behar ditu, analiziaren, hausnarketaren, pentsatzearen... bidez. Eta sozializazio prozesuan elementu aktioa izan beharra dauka bizi den gizartean inongo arazorik gabe besteekin harremanak izateko, komunikatzeko eta duintasunez bizi ahal izateko.

  2. Egiten eta ekiten ikastea: Makinek gizakien lana ordezkatu dute eta zerbitzuen garapenak, hezkuntza tradizionalak beti irakasten dituen gaietatik aratago joatea eskatzen du, talde lanak bultzatuz, pertsonen arteko harremanak garatuz, gaitasun fisikoetan zentratu beharrean intelektualagoak diren gaitasunetan egitea...

  3. Elkarrekin/besteekin batera bizitzen ikastea: Nork bere burua ezagutzeaz gain besteak ezagutzen saiatzea, besteak ulertzea, elakrri laguntzea, gauza komunetan parte hartzea, besteen lekuan jartzen jakitea, besteen erreakzioak ulertzea...

  4. Izaten ikasi: Hezkuntzak inor gutxietsi gabe, bakoitzaren ahalmenak aurkitzen laguntzea. Ikasleak prestatu behar dira, ondoren gizartean modu kritiko, autonomo batean aritzeko, bizitzako egoera edo zirkustantzia ezberdinetan. Hezkuntzaren oinarrizko funtzioa, haurrak eskolatik irten ondoren, gizartean iritzia ematen jakitea, sentimenduak adierazten jakitea, bere etorkizuna erabakitzeko gai izatea...

Azkenik UNESCI-ko informeak garrantzi handia ematen dio ikastetxeetan eta orokorrean hezkuntzak komunikatzen irakastea. Hori izango litzateke beste zutabeetariko bat. Beharrezkoa baita haurrari txikitatik komunikatzeko gaitasuna bereganatzen laguntzea, horretarako baliabideak ematea, komunikatzeko tresna ezberdinak lantzea... jendaretan eta gizartean harremanak gauzatzeko edo izateko ezinbesteko tresna kognitiboa delako.

No hay comentarios: